Lilypie Angel and Memorial tickers

Sunday, July 4, 2010

misi mencarik n mrapatkan my BIG fmily meh..=)

wee..arini mmg ari yg memenatkan..tp mmg happenning glee..kelmarin mama ajak aku dan aye g meeting family kat batu gajah..family belah opah ku yg tchente...aku ponn cam excited je nak g coz tingin gak nk tgk fmily2 ak yg ak xpna tau n knl ponn..iaitu FAMILY KULOP MAT DAUD..nme oyang ak neh..
ktorg g batu gajah td ngn makyang aunty liza n mama..umah kat batu gajah neh ak pnah g skali..umah tokcik aku..abg tiri opah aku..huu..
masuk2 je umah tokcik td..waaa~happenning gleee laa..sume geng2 org tue je..oooppss..bkn tue..tp berumur...hee...sdp cket..aku ngn aye je golongan ank2 dare yg ade tym gathering 2..hee..beselaa..zaman skg neh da rmai ank muda yg xske ikot parents dorg g jmpe sdare mare jao2 dorg..bak kte dorg xsyiook la..geng ngn
org tue..dga ckp2 org tue...tp bg aku ngn aye oke wat..at least kte ley knl spe sdare2 atok2 oyang2 kte...n ley dga cte org2 dlu..blaja bhase2 pior perak yg xpna kte tauu..klaka gle..
fmily gathering neh dcadangkan tokcik..katenye die nk wat family day..so..meeting td sbb nk lantik ajk2 utk family day yg bakal diadakan pd 2.10.2010 kt kg.ngok kuale kangsar..waa~ak xpna dga n xpna gtau ponn ak ade kg kt citu..haha
smentare dorg nga bincang2 psl family day yg bkl diadakan neh ak ngn aye ape ag..gdix tymmm..!



mse fmily gathering neh aku tgk mama makyang n aunty liza sndrik ponn xknl sgt spupu2,pakcik2 dorg..inikan pule aku ngn aye..ag la ktorg xknl langsung..melalui fmily gathering arini dorg mule knl n igt blek siape2..huhu..da lpe gamaknye...padahal mase kcik2 slalu maen2 skali..hehe..aku ngn aye hanye mampu mndengar n melihat telatah atok2,pakcik2,n makcik2 ble dorg trigt kisah2 dlu...klaka..tbe2 ak tpkir..cmnela ble ak da tue nnt ye..adekah ank2,cucu2 n cicik2 aku akan kenal family2 dorg neh..besar rupenye family aku neh..
korg nk tau x ape yg terlintas dlm pale otak aku mse aku tgk gelagat2 dorg neh?aku tpkir..cmne la ble ak da tue nnt ye..hee..
btemu kembali n bgelak n bmesre kembali ngn spupu2 sdare dlm umo yg agk mningkat o sng ckp le gtue..haha..sti klaka..tgelak skjp aku td ble tbyg ak plak yg jd cam dorg...neh antare gamba2 yg sempat aku snap mse dorg tga bmesre2 bgelak2 ktawe..=)
have a look at diz......=)


pic yg kt bwh neh la tokcik kami..aye gdixx n bgge bgamba ngn tokcik die kowt..yela..kezen2 rpt ktorg ponn xpna jmpe tokcik neh kot..so yg len jgn jeles..haha..
tokcik neh abg tiri arwah opah..tokcik ngn arwah opah sbape tp laen ibu..
hee..phm2 le..org dlu2 kn gemor beno kawen byk2 neh..nk djadikan cte mak arwah opah dlu iaitu oyang aku neh 5 kali kawen kot...hehe..salute glee la kt oyang aku neh..aku ponn pelikk laa..lalu btanye mama...mama n makyang ponn bkak la cte..hee..aku n aye mnjadik pndga setie..mama ckp oyang aku dlu lawa glee laa..bak kate org mude skg HOWT abes gituu~hee..orgnye putih gebuu...lesung pipit due dlm..mke bujur sirih..manes je..ble mara ponn still nmpk lawa..waa~
tringin lak nk tgk muke oyang aku 2...
die syik kawen cerai kawen cerai...bkn ape..mama kate oyang slalu kne tipoo..yela..byk pemuda2 jejake2 tampan minat kat die..ajak kawen tp mngaku single kt oyang..lps kawen bru oyang dpt tauuu..lps 2 ape lg..oyang ponn bkate.."kande..ceraikan dinde..dinde xsggup dmadukan.."haha..konon2nye mcm 2 la oyang ckp..abes je iddah oyang kawen laen..makyang ckp ade je laki yg msuk meminang..hahaha~hebat btoi laa....
patotla kluarge aku rmai glee..silap2 satu ari nnt xsdr ank2 aku kawen ngn sdare2 jao aku yg ade kait mngait..hee...
tgk pic bwh neh..tokcik nga tunjuk kt ktorg nme2 fmily2 aku..berakar2..bercabang2..rajin tokcik wat n list2kn nme2 family2 besa die..bkn ape..katenye die xnk family besa neh bpecah2...itu sbb die nk adekan family day tbesa neh..hehe

papepon arini mcm2 cte aku tauu psl family besar aku..mcm2...aku ngn aye dpt blajo bhase pior perak jugak..hee..belah kuale kangsar ngn parit ponn ade rpenyee..tp blh parit neh dorg mnetap kt pasir puteh...rpe2nye bruu ak sdr yg aku blum ckup mngetahui bahase n loghat perak sbenonye..byk ag yg aku xtauu..arini aku blajo pkataan JEREBON..hahaha
klako kn ble dga..seyes tcengang ble aku dgoo nyee..nak tauu x ape itu jerebon sebenanye..
jerebon 2 mcm satu bende yg dilepuk atau dletakkn satu tmpt dlm keaadaan yg xelok o xkemas..contoh cm kaen yg xlipat ag 2..kte cmpak je die..2 nmenye jerebon le...contoh ayt.."apesei kaen baju 2 dibiookan jerebon mcm 2?"haha..klaka kn?
nnt aku akn cbe mpelajari loghat perak neh ngn lebih mdalam ag..n maybe next post aku akn cte sal loghat2 perak yg ak da kaji.,..hee...

k la..i2 jela yg aku share..ape2 ponn arini mmg happenning glee laa..mcm2 cte yg ak dpt tauu n bnde baru yg aku dpt blajaa..thanx to makyang n aunty liza coz amek mama aku n aye..cian ktorg da xde transpot n driver..driver ktorg da smbng degree kt uthm..haha

.fullstop.
~musics ku kehidupan ku~

No comments:

Post a Comment